Atman uruchamia dla klienta dedykowaną platformę Virtual Desktop Infrastructure na jednym ze swoich serwerów dedykowanych. Utrzymanie platformy, zarządzanie, dbanie o jej prawidłowe działanie leży całkowicie po stronie Atmana w ramach usługi zarządzania.
Wdrożone rozwiązanie umożliwia korzystanie z systemów wewnętrznych klienta w każdej lokalizacji na świecie. Nie jest konieczne, aby pracownik używał firmowego sprzętu. Wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do Internetu i przeglądarką. To w niej otwiera się wirtualny pulpit ze służbowymi aplikacjami i systemami, z których pracownik może korzystać tak samo jak w biurze.
Warunkiem niezbędnym do uzyskania dostępu do wirtualnego pulpitu jest przejście dwuetapowej autoryzacji.
Administrator platforma VDI ma możliwość precyzyjnego przyznawania uprawnień dostępowych do systemów, plików, danych. Może nawet określić, czy pracownik może pliki wydrukować lub zapisać lokalnie.
Dodatkowym zabezpieczeniem na wypadek wycieku danych jest narzędzie „watermark”, które Atman może zintegrować z platformą VDI. Generuje ono indywidualny znak wodny wyświetlany na ekranie urządzenia, z którego korzysta pracownik. To z kolei pozwala zidentyfikować źródło wycieku w przypadku sfotografowania ekranu.