Dlaczego warto skorzystać z naszych usług dostępu do Internetu
Szeroka gama usług dostępu do Internetu
- Dla firm potrzebujących Internetu do prowadzenia biznesu
- Dla firm kolokujących serwery w Atman Data Center
- Dla firm wynajmujących biuro w biurowcu podłączonym do sieci Atman
Bezpieczna sieć
- Stały monitoring sieci i wsparcie techniczne 24/7/365
- Architektura sieciowa bazująca na sprzęcie wiodących dostawców
- Redundancja oraz niezbędny zapas przepustowości
Doskonałe parametry techniczne
- Zerowy poziom utraty pakietów
- Serwery cache Google i Akamai
- Bezpośrednie punkty styku z ponad tysiącem sieci telekomunikacyjnych
Atrakcyjne systemy rozliczeń
- Stały limit przepustowości
- Za ilość przesłanych danych
- Za rzeczywiste wykorzystanie pasma (95. percentyl)
Szybki i symetryczny Internet światłowodowy
- Wykorzystanie łączy symetrycznych o pełnej gwarancji pasma
- Routing statyczny lub BGP
- Dodatkowe adresy IP
Pewność i stabilizacja
- Gwarantowana jakość i niezawodność potwierdzona umową SLA: 99,98% dla łączy Atmana z redundancją
Porównanie usług
Business Internet
- Opis: szybkie łącze do siedziby o gwarantowanej dostępności
- Dostęp symetryczny: zawsze
- Metoda rozliczania: pasmo
- Bezpośredni dostęp do sieci Orange Polska (TPNet i TPIX): tak
- Możliwość rozliczania 95. percentylem: tak
- Możliwość ochrony Atman Anty‑DDoS: tak
Colo Internet
- Opis: szybki Internet w Atman DC o gwarantowanej dostępności
- Dostęp symetryczny: zawsze
- Metoda rozliczania: pasmo lub transfer
- Bezpośredni dostęp do sieci Orange Polska (TPNet i TPIX): tak
- Możliwość rozliczania 95. percentylem: tak
- Możliwość ochrony Atman Anty‑DDoS: tak
Basic Internet
- Opis: budżetowe łącze do siedziby o gwarantowanej dostępności
- Dostęp symetryczny: zawsze
- Metoda rozliczania: pasmo
- Bezpośredni dostęp do sieci Orange Polska (TPNet i TPIX): nie
- Możliwość rozliczania 95. percentylem: tak
- Możliwość ochrony Atman Anty‑DDoS: nie
Colo Basic Internet
- Opis: budżetowe łącze w Atman DC o gwarantowanej dostępności
- Dostęp symetryczny: zawsze
- Metoda rozliczania: pasmo lub transfer
- Bezpośredni dostęp do sieci Orange Polska (TPNet i TPIX): nie
- Możliwość rozliczania 95. percentylem: tak
- Możliwość ochrony Atman Anty‑DDoS: nie
Office Internet
- Opis: Internet w wybranych lokalizacjach o gwarantowanej dostępności
- Dostęp symetryczny: możliwy
- Metoda rozliczania: pasmo
- Bezpośredni dostęp do sieci Orange Polska (TPNet i TPIX): nie
- Możliwość rozliczania 95. percentylem: nie
- Możliwość ochrony Atman Anty‑DDoS:nie
Co zyskujesz dzięki naszej usłudze
Pewność i bezpieczeństwo
- Gwarancja jakości świadczonych usług zgodnie z zapisami umowy SLA
- Szybki i sprawny kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta, dedykowanym opiekunem i specjalistami z pionu technicznego
- Monitoring sieci – wsparcie techniczne 24/7/365
- Możliwość zamówienia łącza zapasowego
- Możliwość skorzystania z usług bezpieczeństwa: Atman Firewall i Atman AntyDDoS
Najwyższe parametry techniczne
- Wykorzystanie łączy symetrycznych, o pełnej gwarancji pasma
- Zerowy poziom utraty pakietów IP i bardzo niskie opóźnienia w całej sieci Atman – zawsze dysponujemy zapasem pasma
- Optymalne ścieżki routingu do najpopularniejszych zasobów internetowych i najważniejszych operatorów
- Bezpośrednie punkty styku o dużej przepustowości z ponad tysiącem sieci telekomunikacyjnych (z czego około trzystu w Polsce)
- Wsparcie protokołu IPv6
- Sieci budowane tak, by zawsze zachować redundancję i niezbędny zapas przepustowości
Elastyczne rozliczenia
Optymalizacja kosztów i precyzyjne dostosowanie usługi do potrzeb użytkowników dzięki trzem sposobom rozliczeń:
- Stały limit przepustowości – oferta dla tych, którzy chcą z góry znać koszt usługi
- Za ilość przesłanych danych – to rozwiązanie dla firm potrzebujących okresowo dużego pasma
- Za rzeczywiste wykorzystanie pasma (z otwartym portem) – pozwala na przekroczenie założonego limitu pasma bez modyfikacji parametrów usługi.
Szeroki wybór możliwości
- Łącza światłowodowe zakończone portem Ethernet, opcjonalnie – radiolinie o przepustowości do 300 Mb/s
- Routing statyczny lub BGP – Atman jako LIR (Local Internet Registry) pomaga w rejestracji lub przydziale numerów AS (Autonomous System)
- Stałe publiczne adresy IP – podsieć zgodna z potrzebami klienta i możliwość zakupienia dodatkowych adresów IP
Dostępność naszych usług
Jakość usług świadczonych klientom jest dla nas priorytetem, dlatego średnia rzeczywista dostępność usług przewyższa nasze wyśrubowane zobowiązania SLA wobec klientów.
99,9% – gwarancja (SLA) dostępności Internetu bez redundancji
99,98% – gwarancja (SLA) dostępności Internetu z redundancją (brak SPOF)
99,989% – rzeczywista uśredniona dostępność wszystkich usług dostępu do Internetu w 2023 r.
Informacje dotyczące usług komunikacji elektronicznej świadczonych przez Atman
Usługi internetowe w Atman skierowane do odbiorców biznesowych charakteryzują się gwarancją usługi IP (dostępność pasma dla abonenta nie jest uzależniona od stopnia obciążenia sieci szkieletowej Atman), obejmującą pełny tranzyt ruchu internetowego. W zależności od wybranego wariantu charakteryzują się dostępem do sieci innych operatorów w sposób bezpośredni lub poprzez styki zagraniczne. Mogą występować w wariancie z protokołem BGP4 lub routingiem statycznym. Usługa dostępu do internetu dostarczana jest w wariancie symetrycznym, czyli takim samym do i od odbiorcy, z pełną gwarancją zakupionej prędkości. Ponadto Atman gwarantuje niskie czasy odpowiedzi i brak utraty pakietów w sieci szkieletowej, a standardowa dostępność usług dla łączy bez redundancji to 99,9% (w trybie rocznym).
Atman w sposób ciągły utrzymuje i monitoruje świadczone usługi, w tym konserwuje łącza i wykorzystywane urządzenia, wszystko w ramach miesięcznej opłaty za usługę. Dodatkowo zobowiązuje się do wymiany lub naprawy urządzeń telekomunikacyjnych, których uszkodzenie powoduje przerwę w świadczeniu usługi, w terminach zgodnych z warunkami SLA. Niezależnie od wybranej technologii i ewentualnego bazowania na usługach firm trzecich, Atman odpowiada w całości za parametry jakościowe świadczonej usługi, w związku z czym całą korespondencję i zgłoszenia reklamacyjne obsługuje Biuro Obsługi Klienta Atman.
Warunki biznesowe dotyczące usług, cen i warunków płatności podlegają indywidualnym negocjacjom biznesowym i są nierozłącznym elementem podpisywanych umów. Wysokość i zakres opłat może się różnić w zależności od specyficznych wymagań, takich jak lokalizacja geograficzna miejsca świadczenia usługi, wielkość wykupionego pasma IP, długość kontraktu i inne szczegółowe parametry konfiguracji (zwiększone bezpieczeństwo czy wymogi regulacyjne). Okresy trwania umów dla odbiorców biznesowych są negocjowane indywidualnie, a dla przedsiębiorców na prawach konsumenta zawierane są na okres 12 albo 24 miesięcy (albo inny uzgodniony, jednak nie dłuższy niż 24 miesiące). Miesięczne opłaty są fakturowane z góry i płatne przelewem od daty doręczenia faktury (dopuszczalne jest stosowanie faktur elektronicznych), a należności są powiększane o podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości wynikającej z przepisów.
Usługobiorca, żądając zmiany dostawcy usług internetowych, może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim przypadku usługobiorca jest obowiązany do uiszczenia opłaty w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, powiększonej o odszkodowanie. Usługobiorca określa tryb zmiany z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową, bez zachowania okresu wypowiedzenia ze wskazaniem konkretnego terminu przeniesienia lub na koniec okresu obowiązywania umowy wymaganego do skorzystania z warunków promocyjnych (o ile był objęty takimi warunkami). Wypowiedzenie umowy w zakresie usługi internetowej staje się skuteczne z chwilą rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę. Zmiana dostawcy usługi internetowej nie może powodować przerwy w świadczeniu dłuższej niż 1 dzień roboczy.
Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy są rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Atman.
Usługi świadczone przez Atman nie mają charakteru usług głosowych, w związku z czym nie zapewniają one połączeń z numerami alarmowymi, ponadto Atman nie gromadzi danych o lokalizacji telekomunikacyjnego urządzenia końcowego.
Atman realizuje wymagania dot. udogodnień dla użytkowników końcowych z niepełnosprawnościami, publikując informacje nt. swoich usług komunikacji elektronicznej, w tym internetowych, na stronach internetowych zgodnych ze standardem WCAG (duży kontrast, wyraźnie oznaczenie linków tekstowych, funkcja powiększania tekstu itp.).