Zobacz, dlaczego warto skorzystać z naszych usług dostępu do Internetu
Szeroka gama usług dostępu do Internetu
- Dla firm potrzebujących Internetu do prowadzenia biznesu
- Dla firm kolokujących serwery w Atman Data Center
- Dla firm wynajmujących biuro w biurowcu podłączonym do sieci Atman
Bezpieczna sieć
- Stały monitoring sieci i wsparcie techniczne 24/7/365
- Architektura sieciowa bazująca na sprzęcie wiodących dostawców
- Redundancja oraz niezbędny zapas przepustowości (w szkielecie sieci od 1 do n × 10 Gb/s oraz 100 Gb/s)
Doskonałe parametry techniczne
- Zerowy poziom utraty pakietów
- Serwery cache Google i Akamai
- Bezpośrednie punkty styku z ponad tysiącem sieci telekomunikacyjnych
Atrakcyjne systemy rozliczeń
- Stały limit przepustowości
- Za ilość przesłanych danych
- Za rzeczywiste wykorzystanie pasma (95. percentyl)
Szybki i symetryczny Internet światłowodowy
- Wykorzystanie łączy symetrycznych o pełnej gwarancji pasma
- Routing statyczny lub BGP
- Dodatkowe adresy IP
Pewność i stabilizacja
- Gwarantowana jakość i niezawodność potwierdzona umową SLA: 99,98% dla łączy Atmana z redundancją
Porównanie usług
Business Internet | Colo Internet | Basic Internet | Colo Basic Internet | Office Internet | |
Opis | Szybkie łącze do siedziby o gwarantowanej dostępności | Szybki Internet w Atman DC o gwarantowanej dostępności | Budżetowe łącze do siedziby o gwarantowanej dostępności | Budżetowe łącze w Atman DC o gwarantowanej dostępności | Internet w wybranych lokalizacjach o gwarantowanej dostępności |
Dostęp symetryczny |
Zawsze | Zawsze | Zawsze | Zawsze | Możliwy |
Metoda rozliczania |
Pasmo | Pasmo lub transfer | Pasmo | Pasmo lub transfer | Pasmo |
Bezpośredni dostęp do sieci Orange Polska (TPNet i TPIX) | |||||
Możliwość rozliczania 95. percentylem |
|||||
Możliwość ochrony Atman Anty‑DDoS |
Co zyskujesz dzięki naszej usłudze
- Gwarancja jakości świadczonych usług zgodnie z zapisami umowy SLA
- Szybki i sprawny kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta, dedykowanym opiekunem i specjalistami z pionu technicznego
- Monitoring sieci – wsparcie techniczne 24/7/365
- Możliwość zamówienia łącza zapasowego
- Możliwość skorzystania z usług bezpieczeństwa: Atman Firewall i Atman AntyDDoS
- Wykorzystanie łączy symetrycznych, o pełnej gwarancji pasma
- Zerowy poziom utraty pakietów IP i bardzo niskie opóźnienia w całej sieci Atman – zawsze dysponujemy zapasem pasma
- Optymalne ścieżki routingu do najpopularniejszych zasobów internetowych i najważniejszych operatorów
- Bezpośrednie punkty styku o dużej przepustowości z ponad tysiącem sieci telekomunikacyjnych (z czego około trzystu w Polsce)
- Wsparcie protokołu IPv6
- Sieci budowane tak, by zawsze zachować redundancję i niezbędny zapas przepustowości
Optymalizacja kosztów i precyzyjne dostosowanie usługi do potrzeb użytkowników dzięki trzem sposobom rozliczeń:
- Stały limit przepustowości – oferta dla tych, którzy chcą z góry znać koszt usługi
- Za ilość przesłanych danych – to rozwiązanie dla firm potrzebujących okresowo dużego pasma
- Za rzeczywiste wykorzystanie pasma (z otwartym portem) – pozwala na przekroczenie założonego limitu pasma bez modyfikacji parametrów usługi.
- Łącza światłowodowe zakończone portem Ethernet, opcjonalnie – radiolinie o przepustowości do 300 Mb/s
- Routing statyczny lub BGP – Atman jako LIR (Local Internet Registry) pomaga w rejestracji lub przydziale numerów AS (Autonomous System)
- Stałe publiczne adresy IP – podsieć zgodna z potrzebami klienta i możliwość zakupienia dodatkowych adresów IP
Jakość usług świadczonych klientom jest dla nas priorytetem, dlatego średnia rzeczywista dostępność usług przewyższa nasze wyśrubowane zobowiązania SLA wobec klientów.
Gwarancja (SLA) dostępności Internetu bez redundancji | 99,9% |
Gwarancja (SLA) dostępności Internetu z redundancją (brak SPOF) | 99,98% |
Rzeczywista uśredniona dostępność wszystkich usług dostępu do Internetu w 2023 r. | 99,989% |
Informacje dotyczące usług komunikacji elektronicznej świadczonych przez Atman
Usługi internetowe w Atman skierowane do odbiorców biznesowych charakteryzują się gwarancją usługi IP (dostępność pasma dla abonenta nie jest uzależniona od stopnia obciążenia sieci szkieletowej Atman), obejmującą pełny tranzyt ruchu internetowego. W zależności od wybranego wariantu charakteryzują się dostępem do sieci innych operatorów w sposób bezpośredni lub poprzez styki zagraniczne. Mogą występować w wariancie z protokołem BGP4 lub routingiem statycznym. Usługa dostępu do Internetu dostarczana jest w wariancie symetrycznym, czyli takim samym do i od odbiorcy, z pełną gwarancją zakupionej prędkości. Ponadto Atman gwarantuje niskie czasy odpowiedzi i brak utraty pakietów w sieci szkieletowej, a standardowa dostępność usług dla łączy bez redundancji to 99,9% (w trybie rocznym).
Atman w sposób ciągły utrzymuje i monitoruje świadczone usługi, w tym konserwuje łącza i wykorzystywane urządzenia, wszystko w ramach miesięcznej opłaty za usługę. Dodatkowo zobowiązuje się do wymiany lub naprawy urządzeń telekomunikacyjnych, których uszkodzenie powoduje przerwę w świadczeniu usługi, w terminach zgodnych z warunkami SLA. Niezależnie od wybranej technologii i ewentualnego bazowania na usługach firm trzecich, Atman odpowiada w całości za parametry jakościowe świadczonej usługi, w związku z czym całą korespondencję i zgłoszenia reklamacyjne obsługuje Biuro Obsługi Klienta Atman.
Warunki biznesowe dotyczące usług, cen i warunków płatności podlegają indywidualnym negocjacjom biznesowym i są nierozłącznym elementem podpisywanych umów. Wysokość i zakres opłat może się różnić w zależności od specyficznych wymagań, takich jak lokalizacja geograficzna miejsca świadczenia usługi, wielkość wykupionego pasma IP, długość kontraktu i inne szczegółowe parametry konfiguracji (zwiększone bezpieczeństwo czy wymogi regulacyjne). Okresy trwania umów dla odbiorców biznesowych są negocjowane indywidualnie, a dla przedsiębiorców na prawach konsumenta zawierane są na okres 12 albo 24 miesięcy (albo inny uzgodniony, jednak nie dłuższy niż 24 miesiące). Miesięczne opłaty są fakturowane z góry i płatne przelewem od daty doręczenia faktury (dopuszczalne jest stosowanie faktur elektronicznych), a należności są powiększane o podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości wynikającej z przepisów.
Usługobiorca, żądając zmiany dostawcy usług internetowych, może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim przypadku usługobiorca jest obowiązany do uiszczenia opłaty w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, powiększonej o odszkodowanie. Usługobiorca określa tryb zmiany z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową, bez zachowania okresu wypowiedzenia ze wskazaniem konkretnego terminu przeniesienia lub na koniec okresu obowiązywania umowy wymaganego do skorzystania z warunków promocyjnych (o ile był objęty takimi warunkami). Wypowiedzenie umowy w zakresie usługi internetowej staje się skuteczne z chwilą rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę. Zmiana dostawcy usługi internetowej nie może powodować przerwy w świadczeniu dłuższej niż 1 dzień roboczy.
Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy są rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Atman.
Usługi świadczone przez Atman nie mają charakteru usług głosowych, w związku z czym nie zapewniają one połączeń z numerami alarmowymi, ponadto Atman nie gromadzi danych o lokalizacji telekomunikacyjnego urządzenia końcowego.
Atman realizuje wymagania dot. udogodnień dla użytkowników końcowych z niepełnosprawnościami, publikując informacje nt. swoich usług komunikacji elektronicznej, w tym internetowych, na stronach internetowych zgodnych ze standardem WCAG (większy kontrast, wyraźnie oznaczenie linków tekstowych, funkcja powiększania tekstu itp.).