Usługi internetowe w Atman skierowane do odbiorców biznesowych charakteryzują się gwarancją usługi IP (dostępność pasma dla abonenta nie jest uzależniona od stopnia obciążenia sieci szkieletowej Atman), obejmującą pełny tranzyt ruchu internetowego. W zależności od wybranego wariantu charakteryzują się dostępem do sieci innych operatorów w sposób bezpośredni lub poprzez styki zagraniczne. Mogą występować w wariancie z protokołem BGP4 lub routingiem statycznym. Usługa dostępu do Internetu dostarczana jest w wariancie symetrycznym, czyli takim samym do i od odbiorcy, z pełną gwarancją zakupionej prędkości. Ponadto Atman gwarantuje niskie czasy odpowiedzi i brak utraty pakietów w sieci szkieletowej, a standardowa dostępność usług dla łączy bez redundancji to 99,9% (w trybie rocznym).
Atman w sposób ciągły utrzymuje i monitoruje świadczone usługi, w tym konserwuje łącza i wykorzystywane urządzenia, wszystko w ramach miesięcznej opłaty za usługę. Dodatkowo zobowiązuje się do wymiany lub naprawy urządzeń telekomunikacyjnych, których uszkodzenie powoduje przerwę w świadczeniu usługi, w terminach zgodnych z warunkami SLA. Niezależnie od wybranej technologii i ewentualnego bazowania na usługach firm trzecich, Atman odpowiada w całości za parametry jakościowe świadczonej usługi, w związku z czym całą korespondencję i zgłoszenia reklamacyjne obsługuje Biuro Obsługi Klienta Atman.
Warunki biznesowe dotyczące usług, cen i warunków płatności podlegają indywidualnym negocjacjom biznesowym i są nierozłącznym elementem podpisywanych umów. Wysokość i zakres opłat może się różnić w zależności od specyficznych wymagań, takich jak lokalizacja geograficzna miejsca świadczenia usługi, wielkość wykupionego pasma IP, długość kontraktu i inne szczegółowe parametry konfiguracji (zwiększone bezpieczeństwo czy wymogi regulacyjne). Okresy trwania umów dla odbiorców biznesowych są negocjowane indywidualnie, a dla przedsiębiorców na prawach konsumenta zawierane są na okres 12 albo 24 miesięcy (albo inny uzgodniony, jednak nie dłuższy niż 24 miesiące). Miesięczne opłaty są fakturowane z góry i płatne przelewem od daty doręczenia faktury (dopuszczalne jest stosowanie faktur elektronicznych), a należności są powiększane o podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości wynikającej z przepisów.
Usługobiorca, żądając zmiany dostawcy usług internetowych, może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim przypadku usługobiorca jest obowiązany do uiszczenia opłaty w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, powiększonej o odszkodowanie. Usługobiorca określa tryb zmiany z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową, bez zachowania okresu wypowiedzenia ze wskazaniem konkretnego terminu przeniesienia lub na koniec okresu obowiązywania umowy wymaganego do skorzystania z warunków promocyjnych (o ile był objęty takimi warunkami). Wypowiedzenie umowy w zakresie usługi internetowej staje się skuteczne z chwilą rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę. Zmiana dostawcy usługi internetowej nie może powodować przerwy w świadczeniu dłuższej niż 1 dzień roboczy.
Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy są rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Atman.
Usługi świadczone przez Atman nie mają charakteru usług głosowych, w związku z czym nie zapewniają one połączeń z numerami alarmowymi, ponadto Atman nie gromadzi danych o lokalizacji telekomunikacyjnego urządzenia końcowego.
Atman realizuje wymagania dot. udogodnień dla użytkowników końcowych z niepełnosprawnościami, publikując informacje nt. swoich usług komunikacji elektronicznej, w tym internetowych, na stronach internetowych zgodnych ze standardem WCAG (większy kontrast, wyraźnie oznaczenie linków tekstowych, funkcja powiększania tekstu itp.).