Prowadzenie streamingu audio i wideo, połączone z koniecznością zagwarantowania łączności uczestników spotkania z oprogramowaniem do głosowania, automatycznie przełożyło się na wymóg zapewnienia jak najbardziej wydajnej infrastruktury. Informatycy privote prowadzili testy swojego rozwiązania na wirtualnych maszynach, te jednak nie sprawdziły się ze względu na brak gwarantowanej wydajności. Konieczne okazało się zastosowanie fizycznych serwerów podłączonych do niezawodnej infrastruktury internetowej.
Do tego dochodzi kwestia skalowalności. Firma privote nieustannie pozyskuje nowych klientów, planuje też międzynarodową ekspansję. To przekłada się na brak możliwości precyzyjnego określenia przyrostu zapotrzebowania na sprzęt obsługujący całe rozwiązanie. Kolejnym aspektem jest bezpieczeństwo fizyczne (ochrona przed pożarem, zalaniem, zawaleniem budynku), jak i cyfrowe (ochrona przed atakami, utratą danych, awarią sprzętu).
Mając te wymogi na względzie, zarząd privote zdecydował się umiejscowić wszystkie mechanizmy umożliwiające świadczenie usługi głosowania na serwerach dedykowanych utrzymywanych w profesjonalnym i wszechstronnie skomunikowanym Centrum Danych Atman w Warszawie.
Dodatkowo dane zostały zabezpieczone przy pomocy Atman Backup – usługi cyklicznego i zautomatyzowanego tworzenia szyfrowanych kopii zapasowych na platformie BaaS, która znajduje się w innym centrum danych niż infrastruktura obsługująca system privote.
Grzegorz Szyszka, prezes zarządu, privote
O wyborze firmy Atman zdecydowało kilka aspektów. Jednym z podstawowych był fakt, że serwerownie, z których korzysta nasz system, są podłączone bezpośrednio do głównych węzłów sieci internetowej Atman, co gwarantuje zminimalizowanie opóźnień w transmisji danych audio i wideo. Doceniamy też wysoki poziom obsługi, bardzo zaangażowanej. Do naszej dyspozycji jest nie tylko opiekun sprzedażowy, ale także nigdy nie było problemów z dostępem do specjalisty technicznego z danej dziedziny. To jest unikalne podejście, bo nie wszyscy dają taką możliwość, żeby porozmawiać z administratorem odpowiedzialnym za daną infrastrukturę. Tymczasem nasi programiści i administratorzy już kilka razy wspólnie ze specjalistami z Atmana zastanawiali się, jak przygotować się do rozwoju, planować zastosowanie load balancingu, wdrażać kolejne serwery itd. W ten sposób otrzymaliśmy bardzo duże wsparcie i szczegółową techniczną rekomendację dalszych działań.