Eksperci firmy Kalbar, dokonując całościowej analizy projektu i potrzeb klienta, postanowili więc zaprojektować rozwiązanie oparte na outsourcingu zasobów, a dokładnie na dzierżawie serwerów dedykowanych ulokowanych w oddalonym od teatru profesjonalnym centrum danych, które gwarantowałoby stabilne działanie i nieprzerwaną dostępność systemów oraz bezpieczeństwo danych. Taki wariant eliminował koszty inwestycji w przystosowanie i wyposażenie pomieszczenia serwerowego, w zakup samych serwerów itd. Outsourcing miał ponadto zagwarantować klientowi wysoki poziom elastyczności pod kątem przyszłej rozbudowy i doboru nowych komponentów.
W warstwie telekomunikacyjnej Kalbar zarekomendował klientowi stworzenie sieci WAN z wykorzystaniem VPN, dzięki czemu nie trzeba było budować drogiej własnej infrastruktury. Podstawą było wybranie usług dostępu do Internetu o wysokiej przepustowości i niezawodności.
Do pomocy w realizacji projektu Kalbar IT Services wybrał sprawdzonego partnera, uznanego na rynku dostawcę rozwiązań typu IaaS (Infrastructure as a Service) i usług telekomunikacyjnych.
Do profesjonalnej obsługi instytucji kultury, dla której istotne są niskie koszty utrzymania infrastruktury IT przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu i stabilności usług, potrzebowaliśmy rzetelnego i solidnego partnera. Atman ma wieloletnie doświadczenie w branży i doskonałą opinię na rynku outsourcingu IT. W jednym ze swoich centrów danych utrzymuje farmę ok. 3000 serwerów dedykowanych z magazynem części zamiennych na miejscu, co ma niebagatelne znaczenie dla szybkości reakcji w przypadku awarii jakiegoś podzespołu. Poza tym jest operatorem własnej sieci światłowodowej z gwarancją wysokiej dostępności usług. Postawiliśmy więc na Atmana – wyjaśnia Marcin Kalbarczyk.