Zgodnie z ustaloną koncepcją Atman zbudował dla Klienta prywatną chmurę obliczeniową podzieloną na dwa ośrodki przetwarzania danych: podstawowy i zapasowy, ulokowane w warszawskich Centrach Danych Atman WAW‑1 i WAW‑2 klasy TIER III+ skomunikowanych ze sobą siecią światłowodową trzema niezależnymi trasami. Bazę sprzętową private clouda stanowiły serwery dedykowane Atmana uzupełnione przez macierze. Infrastruktura Klienta została zabezpieczona kompleksowym rozwiązaniem typu UTM (Unified Threat Management).
Newralgiczną częścią wdrożenia była migracja danych i aplikacji przedsiębiorstwa do nowego środowiska, a wcześniej jej odpowiednie zaplanowanie. Z uwagi na międzykontynentalny charakter prowadzonej działalności Change of Scandinavia (z systemów korzystają użytkownicy w różnych strefach czasowych), przeniesienie systemów firmy musiało się odbyć bez przerywania ich pracy.
Dariusz Zalewski, Group IT Infrastructure Manager, Change of Scandinavia:
Największym wyzwaniem podczas tej migracji było to, że musieliśmy przenieść system produkcyjny, i musieliśmy zrobić to tak, żeby przepięcie nie trwało dłużej niż sekundę, tak żeby tak naprawdę biznes tego nie odczuł.
Brak możliwości wskazania okna serwisowego oznaczał, że zadanie to wymagało wyjątkowo precyzyjnego wyznaczenia etapów i ustalenia szczegółowego harmonogramu migracji.
Tomasz Ciepliński, Presales Manager, Atman:
Mamy bardzo duże doświadczenie w przenoszeniu danych i aplikacji na rozwiązania dostarczane przez Atmana. Na przestrzeni lat wykonaliśmy wiele złożonych projektów migracji dla klientów z Polski i zagranicy. Kluczowym elementem takiego przedsięwzięcia są testy weryfikacyjne. Projekt dzielony jest na etapy z tzw. checkpoints, abyśmy po ukończeniu każdego z nich mogli sprawdzić, czy jesteśmy w miejscu, w którym chcielibyśmy być. Choć każda migracja wiąże się z ryzykiem, jeśli dobrze ją zaplanujemy, będziemy w stanie dostarczyć rozwiązanie, jakiego oczekiwał klient.
W proces migracji danych i aplikacji Change of Scandinavia zaangażowany był ponadto partner Atmana: firma Vayana Technologie Informatyczne, która w okresie powdrożeniowym wspiera Klienta również w utrzymaniu środowiska.
Z czasem pierwotnie zakładany klasyczny podział funkcji centrów danych na aktywne i zapasowe zanikł w trakcie eksploatacji. Ze względu na dynamicznie rozwijający się biznes klienta, druga lokalizacja coraz częściej wykorzystywana jest do dostarczania usług równorzędnie z tzw. podstawową – wówczas obie pracują w trybie produkcyjnym active‑active.