Atman ukończył – z wynikiem pozytywnym – niezależne przeglądy zgodności z wymaganiami SOC 1 Typ I i SOC 2 Typ I.
Audyt przeprowadzony przez specjalistów zewnętrznej firmy audytorskiej dowiódł, że filozofia świadczenia usług kolokacyjnych przez Atman spełnia międzynarodowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, kontroli operacyjnej i zarządzania dostępem do danych.
Standardy SOC – System and Organization Controls – zostały opracowane przez American Institute of Certified Public Accountants (AICPA), tj. Amerykański Instytut Biegłych Rewidentów. Skupiają się one nie tyle na spełnieniu wymogów formalnych, co na ocenie realnej jakości procesów w działalności operacyjnej dostawców usług.
SOC 1 koncentruje się na elementach mających wpływ na raportowanie finansowe po stronie klientów dostawcy usług.
SOC 2 analizuje m.in. aspekty bezpieczeństwa i dostępności usług, bazując na tzw. Trust Services Criteria (TSC).
Klienci Atmana mogą mieć pewność, że ich infrastruktura działa w środowisku, które nie tylko spełnia światowe standardy, ale także zostało rzetelnie sprawdzone pod kątem skuteczności i spójności stosowanych zabezpieczeń.
To dla nas ważny krok – potwierdzenie, że obrany kierunek rozwoju usług IT jest właściwy. Jednocześnie traktujemy tę pozytywną opinię jako motywację do dalszego wzmacniania naszych procesów, nieustannie podnosząc standardy współpracy z klientami.